Tietosuojaseloste

Happy Fish Shop Oy:n tietosuojaseloste on voimassa 1.8.2019 alkaen.

Yleistä verkkokaupasta 

Verkkokaupan tuotteita myy Happy Fish Shop Oy, jonka Y-tunnus on 2990297-2. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tässä tietosuojaselosteessa kuvataan henkilötietojen käsittelyä verkkokaupassa happyfishshop.fi. Rekisterin ylläpitäjä on Happy Fish Shop Oy, Y-tunnus 2990297-2.

Tässä tietosuojaselosteessa muun muassa kuvataan:

  • henkilötietojen sisältöä ja käsittelyä verkkokaupassa
  • tietojen luovitusta kolmansille osapuolille
  • tietojen luovutusta EU:n ulkopuolelle
  • asiakkaan oikeuksista omien tietojen muutoksiin ja poistoihin

Rekisterin nimi ja yhteystiedot

Rekisterin nimi: asiakasrekisteri
Sähköpostiosoite: info@happyfishshop.fi

Henkilötietojen käyttö liiketoiminnassa

Voimme käyttää henkilötietojasi seuraaviin tarkoituksiin:

  • asiakassuhteen hoito ja asiakasviestintä
  • asiakaspalvelu ja yhteydenottopyyntöihin vastaaminen
  • palveluidemme toteuttaminen ja kehittäminen
  • palveluidemme ja tuotteidemme käytön seuranta ja analysointi
  • asiakkaiden segmentointi personoitujen sisältöjen tarjoamiseksi tuotteissa ja palveluissa
  • palveluidemme ja tuotteidemme turvallisuuden varmistaminen ja väärinkäytösten selvittäminen
  • asiakas-, mielipide- ja markkinatutkimukset
  • liiketoimintamme kehittäminen
  • markkinoinnin ja mainonnan kohdentaminen
  • suoramarkkinointi

Rekisterin sisältö

Rekisteriin kerätään luovuttamasi henkilötiedot, joita tarvitaan tilausten toimittamiseen sekä asiakassuhteen riittävään ja asianmukaiseen hoitamiseen:

- Nimi
- Osoite
- Puhelinnumero
- Sähköpostiosoite
- Tilauksen sisältö
- Tilauksen ajankohta
- Tilauksen lisätiedot tai erityistoiveet
- Sähköpostilla tai muuta verkossa tapahtuvaa kohdennettua suoramarkkinointia koskeva suostumus
- Asiakkaan yleistiedot koskien tarjottavia palveluita
- Asiakkaalle myönnetyt alennukset
- Lisätietoja, joilla asiakassuhteen aikana syntyneitä asiakastietoja pyritään hyödyntämään myös jatkossa asiakkaan hyväksi

Rekisterin tietolähteet

Keräämme sinua koskevia henkilötietoja pääasiassa sinulta itseltäsi yhteydenottojen sekä verkkosivustojemme ja -palveluidemme käytön yhteydessä. Keräämme tietoja myös manuaalisesti, esimerkiksi puhelimitse asiakaspalvelun tai myynnin yhteydessä.

Lisäksi keräämme tietoja julkisista lähteistä, kuten kaupparekisteristä ja yritysrekisteristä sekä muilta yrityspäättäjätietoja toimittavilta tahoilta. Näistä lähteistä keräämämme tiedot sisältävät yritystietoja sekä yritysten päättäjien yhteystietoja, kuten nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

Kuka käsittelee tietojani ja luovutetaanko niitä kolmansille osapuolille?

Tietojasi käsittelee yrityksemme henkilöstöön kuuluvat henkilöt tehtäviään suorittaessaan. Käytämme toiminnassamme kuitenkin kolmansien osapuolten tietojärjestelmiä tietojen tallennukseen ja käsittelyyn. Huolehdimme tällöin muun muassa sopimuksin siitä, että tietojasi käsitellään luottamuksellisesti ja lainmukaisesti.

Luovutamme tietoja palvelun tuottamisen mahdollistamiseksi tietotekniikka-, maksunvälitys-, logistiikka- ja kirjanpito-alalla toimiville yhteistyökumppaneillemme.

Saatamme myös luovuttaa tietoja muutoin sopimusvelvoitteiden täyttämiseksi taikka lain tai toimivaltaisen viranomaisen sitä edellyttäessä. Saatamme myös luovuttaa tietojasi, mikäli olisimme osallisena yritys- tai liiketoimintakaupassa.

Tietojen luovutus EU:n ulkopuolelle

Suosimme sellaisia palveluntarjoajia, joiden palvelimet sijaitsevat EU-alueella. Käytämme toiminnassamme kuitenkin myös sellaisia hyvämaineisia ja luotettavia ulkopuolisia palveluntarjoajia, joiden palvelimet sijaitsevat EU:n ulkopuolella, jolloin tietoja siirretään rajatusti myös EU:n / ETA:n ulkopuolelle.

Happy Fish Shop Oy käyttää uutiskirjeissään MailChimp -palvelua, jonka myötä tietoja saatetaan säilyttää EU:n ulkopuolella, kuitenkin EU-U.S. Privacy Shield Framework -säädöksien (privacyshield.gov/list) puitteissa. Palvelun tietosuojasta tarkemmin: mailchimp.com/legal. Henkilötiedot on suojattu henkilötietolain edellyttämällä tavalla.

Kauanko henkilötietojani säilytetään?

Säilytämme henkilötietojasi vain niin kauan, kun on tarpeellista niiden käyttötarkoitukselle tai kuin sopimus tai laki sitä vaatii.

Huomioithan, että esimerkiksi kirjanpitolaki velvoittaa säilyttämään kirjanpitoaineistoa vähintään kuuden (6) vuoden ajan tilikauden päättymisestä lukien.

Miten tietojani säilytetään ja suojataan?

Tietojasi säilytetään palveluntarjoajiemme palvelimilla, jotka on suojattu alan yleisten käytäntöjen mukaisesti. Huolehdimme siitä, että käsittely täyttää sovellettavan lainsäädännön vaatimukset ja suojatoimet, joilla pyritään estämään henkilötietojen vahingossa tapahtuva tai lainvastainen tuhoaminen, hävittäminen, muuttaminen, luvaton luovuttaminen taikka luvaton pääsy tietoihin.

Keräämämme ja käsittelemämme henkilötiedot pidetään luottamuksellisina ja pääsy niihin on rajattu vain työssään tietoja tarvitseville henkilöille. Sitoudumme myös olemaan luovuttamatta ja paljastamatta henkilötietoja muille kuin sellaisille työntekijöille tai muille henkilöille (esimerkiksi mahdolliset alihankkijat), joiden on tarpeen tuntea kyseinen tieto sovittua tarkoitusta varten ja jotka ovat palvelu- tai muiden sopimustensa perusteella taikka lakisääteisesti velvollisia pitämään tiedon luottamuksellisena. Pääsy henkilötietoihisi on suojattu käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin ja käyttöoikeuksin.

Verkkokauppa ja evästeet

Happy Fish Shop Oy:n verkkosivulla ja verkkokaupassa käytetään evästeitä (”Cookies”) ja muita vastaavia tekniikoita, kuten esim. selaimen paikallinen varasto (”Local Storage”). Evästeet ovat päätelaitteen selaimen ja palvelimen välisiä pienikokoisia tekstitiedostoja. Evästeillä ja muilla tunnisteilla on määrätty voimassaoloaika, jonka jälkeen selain poistaa tunnisteen. Näitä tekniikoita käytetään toimintojen toteuttamiseen, personointiin, analytiikkaan ja markkinoinnin kohdentamiseen.

Asiakkaan tarkastusoikeus

Sinulla on oikeus tarkastaa, mitä tietojasi henkilörekisteriin on talletettu tai, ettei rekisterissä ole sinua koskevia tietoja.

Jos haluat tarkastaa itseään koskevat tiedot, on sinun esitettävä tätä tarkoittava kirjallinen pyyntö Happy Fish Shop Oy:lle omakätisesti allekirjoitetussa tai sitä vastaavalla tavalla varmennetussa asiakirjassa. Lähetä edellä mainittu pyyntö osoitteeseen info@happyfishshop.fi

Tietojen korjaaminen

Mikäli havaitset tarkastusoikeutta käyttäessäsi rekisterin tiedoissa puutteita tai virheitä, on sinulla oikeus pyytää Happy Fish Shop Oy:tä korjaamaan tiedot asianmukaisiksi.

Tietosuojaselosteen päivitys

Päivitämme tietosuojaselosteen sisältöä toimintamme kehittyessä ja/tai lainsäädännön muuttuessa, joten pyydämme sinua käymään tällä sivulla aika ajoin. Löydät tietosuojaselosteen viimeisimmän päivityspäivämäärän tämän dokumentin alusta.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehdot ovat voimassa 1.8.2019 alkaen toistaiseksi. 

Verkkokauppa

Happy Fish Shop (Y-tunnus 2990297-2, info@happyfishshop.fi) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälittäjänä toimivat Klarna Oy (Y-tunnus 2247127-6) ja Checkout Finland Oy.

Klarna Oy:n maksutavat ovat lasku ja erämaksu.

Checkout Finland Oy

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Lue lisää Checkout Finland Oy:n maksutavoista

Tilaus- ja maksuvahvistus

    Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

    Toimitustavat ja -kulut

    Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavan valintasivulla valittuasi maksu- ja toimitustavat. Toimitamme tilaukset valintasi mukaan Postin tai Matkahuollon kautta.

    Toimitusaika

    Lähetämme tilaukset varastoltamme 1-3 arkipäivän sisällä, mikäli tuotetta on varastossa. Toimitustuotteissa on 1-2 viikon toimitusaika. Jos samassa tilauksessa on varasto- ja toimitustuotteita, koko tilaus lähtee vasta, kun kaikki tuotteet ovat saapuneet varastollemme. Mikäli toimitusaika poikeaa edellisistä, kerromme siitä erikseen tuotteen alla. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

    Peruutusoikeus ja palautusehdot

    Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Digitaalisissa sisällöissä ja palveluissa sinulta on ennen maksutapahtumaa voitu erikseen pyytää suostumus peruutusoikeudesta luopumiseen, jotta palvelu tai digitaalinen sisältö on voitu toimittaa ennen peruutusoikeuden päättymistä. Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen info@happyfishshop.fi.  Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.

    Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 21 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautettu tai se on todistettavasti annettu postin kuljetettavaksi palautusosoitteeseen.

    Palautusosoite ja -ohje:

    Lähettäjä: Asiakkaan tiedot
    Vastaanottaja: Lehtipiste Oy, Postituspojat varasto
    VIITE: PALAUTUS / HAPPY FISH SHOP
    Koivuvaarankuja 2, 01640 VANTAA
    Selite: AsiakaspalautusInfokoodi: 96092

    Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai muunneltua tuotetta. Peruutusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettua tavaraa, jonka sinetti on rikottu. Peruutusoikeus ei koske nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita. Peruutusoikeus ei koske seuraavia avattuja hygieniatuotteita.

    Lunastamaton paketti

    Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 18 euron maksun.

    Ongelmatilanteet

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun sähköpostiosoitteeseen.