Tarinaa kaupan takaovelta

Happy Fish Shop avattiin vajaa vuosi sitten, joten ajattelin, että ehkä haluaisit kuulla mietteitä kaupan ”takaovelta”? Juttua arvoistamme ja suunnitelmistamme.

Happy Fish Shop on ekologinen zerowaste-verkkokauppa, mutta aivan erityinen sellainen: missään tuotteissamme tai pakkauksissamme ei ole ns. perinteistä muovia, jota syntyy öljynjalostusteollisuuden sivutuotteena. Toki sana muovi mainitaan joissakin tuotteissa, mutta silloin kysymyksessä on kasviperäinen biomuovi. Biomuovien eroista löydät tarkemmin edellisestä blogista etusivun ajankohtaista-osiosta.

Alussa kaupan valikoimaan oli enemmän kuin haasteellista löytää arvoihin sopivia tuotteita. Jos itse tuote oli muoviton, oli se monesti pakattu muovipakkaukseen. Onneksi tilanne on muuttunut paljon jo parissa vuodessa ja valinnanvaraa on yhä enemmän.

Miksi muovittomuus on ydinarvomme?

Maailma hukkuu muoviin! Tämän faktan rinnalle nostan samaan hengenvetoon kierrätyksen. Eihän se muovi olisikaan ongelma tällä Telluksella, jos ihmiset kaikkialla maailmassa toimisivat vastuullisesti ja kierrättäisivät jätteen oikein, myös muovin. Nyt muovia kuitenkin päätyy niin paljon maailman meriin ja luontoon, että korvaavista materiaaleista valmistettujen tuotteiden valmistus ja myynti on tärkeää ympäristön kannalta.
Otan esimerkiksi perinteisen kertakäyttömukin, siis sen tutun kahvimukin. Suomalainen Kotkamills on kehittänyt dispersiopäällystetyn Isla-kuppikartongin, josta valmistetaan täysin muovittomia kuppeja. Muki on täysin kierrätyskelpoinen ja väärään paikkaan eli luontoon joutuessaan biohajoava. Näitä muuten löytyy kaupastamme.

Muovittomuus on siis tärkein arvomme, mutta muovittomuuden kanssa käsi kädessä kulkevat ekologisuus, ympäristöystävällisyys, nollahukka ja kierrätys. Etenkin oman kulutuksen tarkastelu on tärkeää. Tarvitsenko juuri tämän tuotteen vai voisinko elää ilman sitä? Voinko vielä kunnostaa vanhaa? Ja kun kuitenkin tarvitsen sen WC- tai tiskiharjan, niin voisinko ostaa siitä ekologisen vaihtoehdon? Kuten jo aikaisemmin totesin, ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja on tullut ja tulee koko ajan lisää markkinoille: pyykinpesuaineet, siivoussaippuat, saippuat, ihonhoitotuotteet – ja jopa lemmikkipedit! Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä kasvavasta valikoimasta.

Kunnioitetaan luontoa omilla valinnoillamme

Näin korona-aikaan monet meistä ovat saaneet voimaa juuri luonnosta ja luonnossa liikkumisesta. Luonto koetaan henkireikänä ja tärkeänä voimaantumispaikkana. Minua luonto yleensä rauhoittaa. Mutta ne roskat! Ikävä kyllä luontoon heitetyt roskat saavat verenpaineeni nousuun. Miksi pitää roskata? Miksi on ylivoimaista kiikuttaa rannalle jätetty roska 10 metrin päässä olevaan roskikseen?

Haluamme tehdä enemmän

Korona piinaa maailmaa ja vaikuttaa elämässämme jokapäiväisiin rutiineihin. Koronaa vastaan voit taistella kasvomaskeilla, saippualla ja käsidesillä. Ja pitää kahden metrin turvavälejä. Muuten joudumme vain sopeutumaan uuteen maailmanrytmiin ennen kuin koronarokote antaa suojaa.

Korona on vaikuttanut myös Happy Fishin suunnitelmiin. Aioimme tänä vuonna kerätä ostoista rahaa oman upean saaristomme suojeluun. Suunnitelmaa ei ole haudattu, mutta kampanjan aloitus on siirtynyt loppuvuoteen. Haluamme edelleen tehdä enemmän ympäristömme tilan parantamiseksi – tulethan kampanjaan mukaan? Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa ja tiedät, miten pääset mukaan Auta Saaristoa -kampanjaamme. Toimitaan yhdessä luonnon puolesta.

Jaana 
Happy Fish Shopin osakas ja toimitusjohtaja

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehdot ovat voimassa 1.8.2019 alkaen toistaiseksi. 

Verkkokauppa

Happy Fish Shop (Y-tunnus 2990297-2, info@happyfishshop.fi) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälittäjänä toimivat Klarna Oy (Y-tunnus 2247127-6) ja Checkout Finland Oy.

Klarna Oy:n maksutavat ovat lasku ja erämaksu.

Checkout Finland Oy

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Lue lisää Checkout Finland Oy:n maksutavoista

Tilaus- ja maksuvahvistus

    Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

    Toimitustavat ja -kulut

    Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavan valintasivulla valittuasi maksu- ja toimitustavat. Toimitamme tilaukset valintasi mukaan Postin tai Matkahuollon kautta.

    Toimitusaika

    Lähetämme tilaukset varastoltamme 1-3 arkipäivän sisällä, mikäli tuotetta on varastossa. Toimitustuotteissa on 1-2 viikon toimitusaika. Jos samassa tilauksessa on varasto- ja toimitustuotteita, koko tilaus lähtee vasta, kun kaikki tuotteet ovat saapuneet varastollemme. Mikäli toimitusaika poikeaa edellisistä, kerromme siitä erikseen tuotteen alla. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

    Peruutusoikeus ja palautusehdot

    Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Digitaalisissa sisällöissä ja palveluissa sinulta on ennen maksutapahtumaa voitu erikseen pyytää suostumus peruutusoikeudesta luopumiseen, jotta palvelu tai digitaalinen sisältö on voitu toimittaa ennen peruutusoikeuden päättymistä. Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen info@happyfishshop.fi.  Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.

    Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 21 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautettu tai se on todistettavasti annettu postin kuljetettavaksi palautusosoitteeseen.

    Palautusosoite ja -ohje:

    Lähettäjä: Asiakkaan tiedot
    Vastaanottaja: Lehtipiste Oy, Postituspojat varasto
    VIITE: PALAUTUS / HAPPY FISH SHOP
    Koivuvaarankuja 2, 01640 VANTAA
    Selite: AsiakaspalautusInfokoodi: 96092

    Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai muunneltua tuotetta. Peruutusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettua tavaraa, jonka sinetti on rikottu. Peruutusoikeus ei koske nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita. Peruutusoikeus ei koske seuraavia avattuja hygieniatuotteita.

    Lunastamaton paketti

    Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 18 euron maksun.

    Ongelmatilanteet

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun sähköpostiosoitteeseen.